Vragen over een werving- en selectieprocedure

Ik heb een interessante vacature gelezen, hoe kan ik solliciteren?

Alle openstaande vacatures kun je terugvinden op onze website. Vanuit de vacaturepagina kun je op de knop “Solliciteer” klikken. Je komt vervolgens op de login-pagina terecht. Hier kunt je inloggen of een persoonlijk profiel aanmaken, je CV en pasfoto uploaden en motivatie toevoegen. Een volgende keer kun je met behulp van jouw e-mailadres en zelf gekozen wachtwoord jouw gegevens inzien, aanpassen, opnieuw solliciteren en je motivatie toevoegen.

Ik heb nog vragen over de functie en/of werkgever, wat moet ik doen?

Bel met de betreffende contactpersoon van Talentplatvorm die in de vacature vermeld staat. Klik op de contactpersoon voor het telefoonnummer

Ik kan mijn CV niet uploaden via jullie site, wat moet ik doen?

Neem dan telefonisch contact met ons op: +31 (0)512 20 20 08
Of stuur een bericht via het contactformulier. Wij nemen dan contact met je op.

Ik krijg mijn motivatie niet ingevoerd in het hiervoor beschikbare veld, wat moet ik doen?

Neem dan telefonisch contact met ons op: +31 (0)512 20 20 08.
Of stuur een bericht via het contactformulier. Wij nemen dan contact met je op.

Is het de bedoeling dat ik bij elke sollicitatie een nieuwe motivatie toevoeg?

Onze eerste selectie vindt plaats op basis van je CV en motivatie. Deze wordt, op het moment dat je verder komt in het sollicitatietraject, ook overlegd aan onze opdrachtgever. Je kunt je voorstellen dat deze aan de voorkant erg geïnteresseerd is in deze motivatie. Uiteraard is de keuze aan jou hoe uitgebreid of uniek je de motivatie wilt maken.

Mijn CV staat al bij jullie in het bestand, moet ik een nieuwe CV uploaden als ik opnieuw solliciteer?

Nee, dat hoeft niet. Alleen als het langer dan een half jaar geleden is dat je voor het laatst bij ons hebt gesolliciteerd, krijg je de vraag om een nieuwe CV te uploaden. Verder kun je ook een nieuwe CV uploaden als je wijzigingen in jouw bestaande CV wilt aanbrengen. Deze overschrijft dan automatisch jouw vorige CV.

Kan ik ook rechtstreeks de consultant benaderen of moet dit altijd via de site?

Uiteraard kan dat. We willen je echter toch vragen om dit via de website en de knop “Solliciteer” te doen. Dit omdat op deze manier jouw gegevens automatisch op de juiste plek in ons systeem terecht komen. Zo hebben wij van iedereen de juiste informatie en kunnen we je sneller informeren.

Ik wil niet solliciteren, maar een open sollicitatiegesprek om mijzelf te introduceren. Kan dat?

Wij zullen ons uiterste best doen om ook intakegesprekken te voeren. Door onze werkwijze en het gegeven dat we voor elk sollicitatietraject sowieso al meerdere kandidaten uitnodigen om meer van zichzelf te kunnen laten zien is dit niet altijd mogelijk. We vragen je begrip hiervoor.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten om in te loggen, wat nu?

Bij alle openstaande vacatures kun je via de knop “Solliciteer” naar het webformulier om in te loggen. Klik vervolgens op “Wachtwoord vergeten”. Als je hier het bij ons bekende e-mailadres invult, ontvang je binnen enkele minuten een e-mail van ons met hierin het door jou opgegeven wachtwoord.

Komt mijn sollicitatie rechtstreeks bij de consultant terecht en hoe gaat het vanaf hier verder?

Jouw reactie wordt door onze specialisten binnen gehaald vanaf de website en vervolgens beoordeeld door de consultant die de betreffende vacature in behandeling heeft. Op het moment dat hij/zij voldoende aanknopingspunten ziet, krijg je per mail of telefonisch, een uitnodiging voor een persoonlijke kennismaking. Afwijzingen worden per mail verstuurd waarna je natuurlijk altijd contact kunt opnemen om een toelichting te krijgen.

Hoe lang duurt het voordat ik een reactie krijg op mijn sollicitatie?

De reactietermijn varieert van één dag tot maximaal 14 dagen. Indien er namelijk erg veel animo is voor een bepaalde vacature bundelen wij de eerste reacties alvorens wij overgaan tot beoordeling. De reden hiervoor is dat wij altijd uitgaan van het onderlinge vergelijk tussen de geïnteresseerde kandidaten. Je kunt natuurlijk altijd even contact opnemen over de stand van zaken.

Ik wil op meerdere vacatures reageren, kan dat en hoe?

Op meerdere vacatures tegelijk reageren kan. Je moet dan wel even op iedere vacature die je aanspreekt apart reageren. Wij zullen ons uiterste best doen om eventuele kennismakingsgesprekken te combineren

Er staat nu geen vacature op jullie site die mij aanspreekt, hoe kan ik op de hoogte blijven van nieuwe vacatures?

Meld je dan aan voor onze vacaturemail. Dan ontvang je, indien er voor jou relevante nieuwe vacature(s) zijn, wekelijks (op vrijdag) per mail een overzicht.

Ik ben uitgenodigd voor een eerste kennismaking bij de oprachtgever, hoe gaat dit in zijn werk?

Afhankelijk van de functie en de afspraken die wij hebben gemaakt met onze opdrachtgever kan een eerste kennismaking er als volgt uitzien:

Een individueel gesprek van ongeveer een uur, al dan niet in aanwezigheid van jouw persoonlijke consultant, bij de opdrachtgever. In sommige gevallen zal het gesprek plaatsvinden op kantoor van Talentplatvorm in Drachten.

Ik heb een test of het assessment in het verleden al eens gemaakt, waarom moet ik die nu opnieuw maken?

Onze testen / assessments hebben een geldigheid van een half jaar. In een half jaar kan er veel gebeurd zijn, waardoor de resultaten van een door jou ingevulde vragenlijst kunnen veranderen. Bij het adviseren richting onze opdrachtgevers en jou als kandidaat willen wij uiteraard uitgaan van de actuele situatie.

Ik zit erg krap in mijn tijd, kan ik ook buiten kantooruren op gesprek komen of via Skype?

Je kunt je voorstellen dat, indien we zoveel mogelijk kandidaten in de gelegenheid willen stellen om op gesprek te komen, het voor ons het meest efficiënt is om dit op ons kantoor te doen. Aan de andere kant zijn we ook flexibel daar waar het kan, zowel in tijd als plaats. Uiteraard kan een skype-afspraak dan een goede optie zijn.

Hoe lang duurt een gemiddeld werving- en selectietraject via Talentplatvorm?

Wij doen ons werk zorgvuldig en grondig, je dient rekening te houden met een duur van 5 tot 6 weken voor een operationele functie. Voor leidinggevende, management- en/of directiefuncties dien je rekening te houden met 6 tot 8 weken. Onze ervaring leert dat kandidaten deze periode als prettig ervaren om voor zichzelf een goede beslissing te nemen. Solliciteren is ons inziens ook een proces waar iemand mentaal doorheen moet.

Ik ben afgewezen voor een vacature, blijf ik in jullie bestand?

Uiteraard blijf je in ons bestand, je hebt immers een persoonlijk profiel aangemaakt. Op het moment dat jouw profiel matcht met de gestelde criteria voor een nieuwe vacature, nemen wij persoonlijk contact met je op om je hierop te attenderen. Indien deze vacature voldoet aan je wens, gaan we graag opnieuw met je in gesprek.

Ik wil graag meer weten over de reden van mijn afwijzing, wat moet ik doen?

Wij kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over een ontvangen afwijzing. Neem in dit geval telefonisch contact op met de betrokken consultant. Of stuur een bericht via het contactformulier. Wij nemen dan contact met je op.

Ik heb een klacht/compliment, bij wie kan ik terecht?

Je kunt op 2 manieren contact met ons opnemen, telefonisch op nummer +31 (0)512 20 20 08 of via complimenten@talentplatvorm.nl

Ik wil MIJN Talentplatvorm-profiel opheffen, hoe doe ik dat?

Je kunt jouw account deactiveren in “profiel wijzigen” en vervolgens “mijn toestemming”. Je kunt het vinkje daar uitzetten. Je kunt ons ook een mail sturen met het verzoek, dan doen wij het graag voor je.